loading...
گوگولیها|مجله تفریحی خبری
Mr.abolfazl nazori بازدید : 83 پنجشنبه 07 آذر 1392 نظرات (0)

عوارض خطرناک قرص های ضد بارداری

 

عوارض خطرناک قرص های ضد بارداری

 

پژوهشگران در یک تحقیق جدید دریافته‌اند که زنانی که “قرص‌های ضد بارداری” به مدت بیش از ۳ سال استفاده کرده‌اند ۲ برابر بیشتر احتمال دارد که بیماری چشمی گلوکوم دچار شوند.

گفتنی است: بیماری گلوکوم یا آب سیاه، به دلیل مسدود شدن لوله‌های تخلیه کننده مایعات در چشم ایجاد می شود زیرا عدم تخلیه مایعات منجر به بالا رفتن فشار در چشم می‌شود.

بررسی ها نشان می‌دهند؛ این بیماری به تدریج باعث کاهش قدرت بینایی و در صورت عدم درمان کوری در فرد می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ تحقیقات هنوز بر روی پیدا کردن علت اصلی مصرف قرص‌های ضد بارداری و ایجاد بیماری گلوکوم در زنان ادامه دارد.

دانشمندان در حال حاضر درخواست کرده‌اند که زنانی که قرص‌های بارداری به مدت زیاد استفاده کرده‌اند مورد غربالگری تست بیماری گلوکوم برای مقابله با بیماری و پیشگیری از آن قرار بگیرند.

دانشمندان این نتایج را در بازه‌ی زمانی سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ از روی حدود ۳٫۴۰۶ داوطلب زن در رده سنی ۴۰ سال به بالا بدست آورده‌اند.

مطالعات قبلی نشان داده است؛ که هورمون‌ استروژن نقش مهمی در ایجاد بیماری گلوکو ایجاد می‌کند.

 

باتشکر از وبسایت تاپ ناز

 

Mr.abolfazl nazori بازدید : 455 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)

www.gogoli.ir

از آن جایی که لب های زن عضو تحریک کننده شماره یک او به شمار می روند ، این مهم است که شما احساسی ماندگار و محرک برای همسرتان  به جای بگذارید .

مهارت در بوسیدن

 تنها شامل دانستن چگونگی عملکرد زبانتان داخل دهان همسرتان بدون صدمه زدن به لوزه هایش نیست . بلکه ، شامل کل دهان ، لب ها ،‌زبان ، دندان ها و بقیه ی قسمت های بدن نیز می شود .

یک دستان را در اختیار خانم تان قرار دهید موقعیت قرار گرفتن دست هایتان روی بدن او در هنگام بوسیدنش بسیار حائز اهمیت است . محکم اما به نرمی صورتش را بگیرید ضمن این که زبانتان را داخل دهانش می برید و لب هایش را می مکید ، این کار قطعا برایش بسیار لذت آور خواهد بود . بعلاوه ، به عقب کشیدن موهایش از پشت سر یا فشار دادن قسمتی از بدنش که زیر پستان ها قرار دارد – گوشت روی دنده ها -  می تواند برای بعضی ها آزار دهنده باشد .

حرکات زبان از آن جایی که شاید بوسیدن شریکتان یکی از مهم ترین بخش های معاشقه شما هم باشد ، چند روش وجود دارد که مطمئن شوید زنتان چگونه دوست دارد بوسیده شود . چون مردم ، اغلب آن گونه که دوست دارند با آن ها رفتار شود عمل می کنند ، به شیوه ای که او برای بوسیدن شما به کار می برد دقت کنید که شاید این همان شیوه ای است که دوست دارد شما او را ببوسید .

آیا او لب های شما را گاز می گیرد یا سعی می کند به آرامی تمام آب روی زبان شما را بمکد ؟ خب هیچ چیز در نیا مثل مقابله به مثل نیست ! فوت و فن معامله دوست داشتید او چگونه شما را ببوسد ؟ آیا او خیلی سریع می بوسد یا خیلی یواش ، یا بدون زبان ، با مکث ؟ اول از همه به او نگوئید که چه چیزی دوست ندارید ، در عوض آن چه را دوست دارید بیان کنید . بدین ترتیب اصلا احساساتش را جریحه دار نخواهید کرد . دهانش را کنترل کنید دفعه ی بعد که او را می بوسید ، صورتش را با دستانتان بگیرید و آن گونه که دوست دارید شما را ببوسند او را ببوسید . اگر این واقعیت که شما کنترل وی را در اختیار دارید او را به هیجان نیاورد ، این زبان شهوت ناک شماست که نقش اصلی را باید بازی کند . کمی بازی کنید به او بگویید که بوسیدنش شما را بسیار هیجان زده می کند و سپس فرض کنید که نقش هایتان عوض شده و از او بخواهید تا همان طوری که او را بوسیدید شما را ببوسد چون می خواهید بدانید چه احساسی دارد .

او بسیار خوشحال خواهد شد که به خواهش شما پاسخ دهد . طولش بدهید تقریبا چیزی در دنیا به پای بوسه های طولانی ، آرام ، آبدار و اغوا کننده نمی رسد . زن شما قطعا علاقه شما به خودش را از طریق همین لحظات بوسه آبدار و طولانی احساس خواهد کرد . پس محکم و عمیق ببوسیدش . آموختن چند نکته ساده می تواند در برخی حرکات مهم زبان ، به شما بسیار کمک کند . حالا که پی بردید چگونه او را همان طور که دوست دارید مشغول بوسیدن کنید بهتر است سرغ روش های تجربی برویم که او را برای همیشه به یاد شما و دوست دارتان نگه می دارد . زبانش را بمکید با دهانتان به نرمی زبانش را مک بزنید .

اگر دوست دارد ، به همان روشی که چوچوله اش را می مکید این کار را انجام دهید . او کاملا به سرعت تحریک می شود و شاید پس از آن شما بتوانید بگذارید انگشت تان را بمکد . لبانش را با زبان تان بلسید خلاقیت به خرج داده و لب های بالا و پایینش را به شیوه ای آرام و با احساس لیس بزنید . وقتی که با بزاقتان به اندازه ی کافی آن ها را لیز کردید ، لب هایتان را دور لب هایش قرار دهید و بگذارید بزاقتان دهان هر دویتان را خیس کند . لب هایش را بمکید اگر لیسیدن لب هایش برایتان کافی نبود و بیشتر خواستید ،‌شروع به مک زدن لبهایش کنید . هر لب را جداگانه بمکید ، کسی دوست ندارد دهانش را به لوله جارو برقی بچسباند . هنگام مکیدن لب ها مراقب باشید ؛ خیلی خشونت به خرج ندهید . سراغ جاهای دیگر هم بروید خجالتی نباشید ، شما محدود به بوسیدن لب هایش نیستید . تمام صورت و بدن قلمرو تاخت و تاز شماست .

چرا بوسه فرانسوی را در مورد چانه ، گردن و پستان هایش به کار نمی برید ؟ یا می توانید چشمانش ، قسمت زیر گوش هایش یا مچهایش را ببوسید . از نتایجی که بر اثر خلاقیت عایدتان می شود شگفت زده خواهید شد . آن چیزی که واقعا نیاز دارید تمایل پرداختن به همه چیز است . اگر تا به حال در مورد تکنیک های بوسیدن فکر نکرده اید ، حالا اصول حرفه ای بوسیدن را می دانید .

موفق باشید نوشته ی دیوید استراونی

ترجمه از مجید

ویرایش : خانواده برتر

 

Mr.abolfazl nazori بازدید : 358 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)

 

www.moti.ir

در ۶ ماه تا یک سال اول زندگی مشترک همه چیز رمانتیک و عالی است اما با گذر زمان زندگی رنگ یکنواختی می‌گیرد اما این موضوع به این معنا نیست که شما دیگر عاشق هم نیستید …
روزهای اول ازدواج‌تان را به‌خاطر آورید که چطور عاشق و دلباخته همسرتان بودید. حتی تصور دوری از همسرتان غیرممکن بود اما بعد از گذشت زمان این شیفتگی و علاقه کمرنگ شده است. در این شرایط آیا شما جزو گروهی هستید که از این وضعیت به همسرتان شکایت می‌کنید؟ مطمئنا به همان میزان که همسرتان نسبت به روزهای اول ازدواج تغییر کرده است شما نیز تغییر کرده‌اید اما به جای شکایت و ناامیدی بهتر است به‌دنبال اصلاح رابطه‌تان باشید.

 اولین مشخصه تغییر
یکی از دلایلی که باعث تکراری شدن رابطه شما با همسرتان می‌شود تغییر ظاهر شماست. در طول سال‌هایی که با هم بوده‌اید، آنچه مسلما تغییر کرده است ظاهر و قیافه شماست. بنابراین برای جلوگیری از خستگی از وضع ظاهر باید به فکر تغییر آن باشید. آن‌چه را که روزی باعث شد به همسرتان علاقه‌مند و مجذوب او شوید را به‌خاطر آورید و به تحسین آن مشخصه‌ها در افکار خود بپردازید. از کلماتی که همسرتان را به وجد می‌آورد و شما را به یاد روزهای اول زندگی مشترک‌تان می‌اندازد، استفاده کنید.

روزهای شیرین دوران نامزدی خود را به یاد آورید که برای دیدن یکدیگر لحظه شماری می‌کردید. خستگی زوجین از یکدیگر مشکلی است که درمان آن دوباره زنده کردن رابطه است. مشکلاتی که همسران در طول زندگی مشترک‌شان مواجه هستند را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد؛ خیانت، انجام‌ندادن تعهدات تا کشمکش، حسادت و خودخواهی. اما خستگی زوجین از یکدیگر مسئله‌ای متفاوت است و به‌طور واضح ارتباطی با جنگ و دعوا و خودخواهی بین زوجین ندارد.

چگونه بفهمید شوهرتان از شما خسته شده است؟
اگر متوجه شدید شوهرتان کمتر حرف می‌زند و به جای گذراندن وقت آزاد خود با شما، وقت خود را با دوستانش در بیرون از خانه می‌گذراند اکنون زمان آن رسیده که دست به کار شوید. اگر اوضاع را به حال خود رها کنید شاید روزی را ببینید که همسرتان وقت خود را با شخص دیگری می‌گذراند تا لحظه‌ها برایش لذت بخش‌تر باشد. از خودتان شروع کنید. اگر دیدید شوهرتان علاقه‌ای به گذراندن وقت خود با شما را ندارد از خود سوال کنید چه چیزی باعث چنین عملی شده است، شاید به این علت است که شما غرق در مسئولیت‌های خانه شده‌اید.

روز‌های اول آشنایی‌تان را به خاطر آورید زمانی که تازه ازدواج کرده بودید به چه اندازه از هم شناخت داشتید؟ قابل فهم است که تغییر در وضعیت خانواده نیاز به تغییر در اولویت‌ها دارد؛ زمانی را در بیرون از خانه با همسرتان سپری کنید و لحظات لذت‌بخشی را با یکدیگر داشته باشید تا تاثیرش را ببینید.

به ظاهر خود اهمیت دهید
بسیار دیده می‌شود خانم‌ها چند سال پس از ازدواج دیگر به ظاهر خود اهمیت نمی‌دهند و خود را رها می‌کنند. درحالی‌که پس از ازدواج هم باید همیشه آراسته باشید و به ظاهر خود اهمیت دهید. برای رفتن به آرایشگاه برنامه هفتگی داشته باشید. سعی کنید از مدل موها و آرایش جدید استفاده کنید. اگر توان مالی ندارید می‌توانید خودتان به آرایش موهای خود بپردازید و لباسی زیبا به تن کنید. مطمئن باشید که همسرتان متوجه تغییر شما خواهد شد و شرایط از آن پس کمی بهتر می‌شود. ورزش کنید با ورزش نه تنها می‌توانید به وزن ایده‌آل خود برسید بلکه قلب و پوستی سالم خواهید داشت. وقتی شما احساس خوبی نسبت به‌خود داشته باشید مطمئنا شوهرتان همین احساس را نسبت به شما پیدا می‌کند.

به‌دنبال علائق مشترک باشید
تلاش کنید تمامی فعالیت‌هایی که از انجام آن با همدیگر در گذشته لذت می‌بردید را به خاطر آورید و آن‌ها را تکرار کنید. اگر امکان پیاده‌روی در روزهای آخر هفته در کوه را ندارید به پیاده‌روی در پارک اطراف خانه خود بسنده کنید. بهتر است کاری که هردوی‌تان از آن لذت می‌برید، انجام دهید.

صمیمیت‌ها را از نو زنده کنید
اگر همسرتان از این‌که از شما خسته شده است شکایت می‌کند، شاید منظور او از این شکایت این است که شوهرتان به صمیمیت بیشتری نیاز دارد. وقتی مسئولیت‌های کاری و خانواده تمامی وقت شما را پر می‌کند نخستین چیزی را که تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد روابط زناشویی شماست. روابط زناشویی در زندگی مشترک بسیار مهم است و یکی از چند راهی است که می‌توانید با آن صمیمیت را به زندگی خود بازگردانید.

دلایل همسرتان را جویا شوید
برخلاف تلاش‌های شما برای بهبود رابطه، اگر همسرتان مانند گذشته از شما فاصله می‌گیرد و از بودن با شما خسته است، بهتر است با او مستقیما به گفت‌وگو بپردازید و از او صریحا سوال کنید چه چیزی موجب چنین تغییری در رفتار او شده است. اگر می‌توانید هردوی‌تان با تلاش یکدیگر به تغییر شرایط بپردازید و جرقه‌ای در رابطه‌تان ایجاد کنید. اگر همسرتان از جواب دادن به سوال شما خودداری کرد احتمالا مشکل جدی‌تر از آن است که فکر می‌کنید، در این صورت بهتر است با یک مشاور متخصص مشکل خود را در میان بگذارید. نگران نباشید شاید روزهای سختی در کار خود گذرانیده است. اگر بر خلاف تلاش‌های‌تان نتوانستید علت را جویا شوید اجازه ندهید این شرایط بر شما تاثیر بگذارد و ناامید شوید. فعالیت اجتماعی خود را ادامه دهید. افراد اجتماعی و با اعتماد به نفس همیشه مورد تایید و تحسین همسران‌شان هستند، البته تلاش کنید تعادل را میان کار و زندگی مشترک خود رعایت کنید.

آیا شما از رابطه‌تان خسته شده‌اید؟
خستگی از روابط در هر جایی ممکن است اتفاق بیفتد نه تنها در زندگی زوجین بلکه حتی در محیط کار. اگر شما هر روز کار یکسان و ثابتی را انجام دهید نه تنها تا حدی از آن کار خسته می‌شوید بلکه کارتان کیفیت مطلوب نخواهد داشت. وقتی کار جدیدی را آغاز می‌کنید یا پیشرفتی در کارتان ایجاد می‌شود ناگهان نیروی تازه می‌گیرید. اگر رابطه با همسرتان برای شما خسته‌کننده شده است به جای این‌که به فکر شخصی دیگر بیفتید و بخواهید دیگری را جایگزین کنید، بهتر است تغییری هر چند کوچک در زندگی‌تان ایجاد کنید. گاهی تنها با بیان احساسات و آرزوهای‌تان می‌توانید تازگی به روابط ببخشید.

روابط بسیاری وجود دارند که هر ۲ در دل جمله -‌ ای کاش… – را تکرار می‌کنند ولی هیچگاه این موضوع را برای همسرشان بازگو نمی‌‌کنند درحالی‌که با گفتن آرزوها می‌بینید تا چه اندازه نقاط مشترکی بین شما وجود دارد. این‌که شما بدانید از روابط خود خسته شده‌اید اصلا خجالت‌آور نیست، آنچه باعث ناراحتی می‌شود و باید برای آن شرمنده شد، نپذیرفتن و آگاهی نداشتن از این خستگی است.

چطور به جای خستگی از روابط، آن را دوباره زنده کنیم؟

در ۶ ماه تا یک سال اول زندگی مشترک همه چیز رمانتیک و عالی است اما با گذر زمان زندگی رنگ یکنواختی می‌گیرد اما این موضوع به این معنا نیست که شما دیگر عاشق هم نیستید و همانند روز‌های دوران نامزدی از دیدن یکدیگر قلب‌تان به تپش نمی‌افتد و صدای قلب‌تان را نمی‌شنوید.

برای این‌که روابط خود را زنده و عاشقانه نگه دارید ۲ راهکار به شما پیشنهاد می‌شود :

۱٫ حرف یکدیگر را بشنوید : 

درست است که شما دوست دارید زمانی را تنها باشید اما باید زمانی را برای شنیدن حرف همسرتان در نظر بگیرید. این زمان می‌تواند موقع صرف شام یا هنگام شستن ظرف‌ها یا قبل از خوابیدن باشد. یکی از راه‌هایی که نشان می‌دهد همسرتان نزد شما دارای ارزش است گوش دادن به حرف‌های اوست.

۲٫ همسرتان را غافلگیر کنید :

 آخر هفته بدون برنامه‌ریزی و اطلاع قبلی همسر خود را بیرون ببرید یا هدیه‌ای هر چند کوچک به او دهید. این هدیه می‌تواند حتی یک شاخه گل باشد. خود را به جای همسرتان قرار دهید و از خود بپرسید اگر جای او بودم چه چیزی من را غافلگیر می‌کرد؟ این هدیه می‌تواند خاطرات زیبای گذشته را به یاد شما آورد.

آیا شما بر علائق خود سرمایه‌گذاری می‌کنید؟

هر کدام از شما این حق را در زندگی دارید که به فعالیت‌های شخصی خود بپردازید. زمانی را صرف پیشرفت شخصی خود، علائق شخصی، سرگرمی‌ها و دوستان خود کنید. به همان اندازه که نیاز به گذراندن وقت بیکاری خود با یکدیگر دارید باید وقتی را برای خود اختصاص دهید. با گذراندن وقت کافی با یکدیگر در پایان روز حرفی مشترک برای گفتن دارید که این خود روابط را بهبود می‌بخشد.

دفترچه یادداشتی برای ثبت وقایع تهیه کنید

رابطه بین زن و شوهر همانند یک گیاه است. اگر آب و غذا به آن نرسد از بین می‌رود. اگر هردوی شما بسیار مشغله دارید که این در‌گیری می‌تواند کاری، علائق شخصی یا کارهای فرزندان‌تان باشد در این بین سعی کنید زمانی را به نوشتن خاطرات مشترک‌تان در یک دفترچه با یکدیگر صرف کنید. حتی می‌توانید هر ۲ هفته یک‌بار در یک عصر زیبا که هردوی‌تان باهم هستید این کار را انجام دهید. برای این‌که رابطه‌تان را تازه نگه دارید هرازگاهی به انجام کارهایی بپردازید که غیرمعمول است.

منبع: کمیاب/

 

Mr.abolfazl nazori بازدید : 205 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)

 

 

www.moti.ir

برای یك ارتباط زناشویی سالم و بهنجار، آموزش مسایل جنسی قدم اول است اما قدم دوم، داشتن احساسات و عواطف مثبت نسبت به یکدیگر است. باید همسرتان را صمیمانه دوست داشته باشید. معالجه احساسات منفی البته كار آسانی نیست.


من سال‌هاست كه مشاور ازدواجم و گهگاه با خودم فكر می‌كنم كه ای كاش ما زوج‌های ایرانی 15 یا 20 سال با هم نامزد بمانیم و فقط یك سال ازدواج كنیم! چراكه به وفور دیده‌ام كه بلافاصله پس از آن امضای كذایی، خیلی چیزها به هم می‌ریزد. به هر حال، اگر زن و شوهر نسبت به هم احساس مثبتی نداشته باشند در روابط زناشویی مشكل خواهند داشت. ‌بیشتر مردان، طالب زنانی هستند كه قابلیت‌هایشان را تایید كنند و قبولشان داشته باشند. توصیه من به تمام خانم‌ها این است كه از تایید کردن همسرتان غافل نشوید و به قول معروف، تحویلش بگیرید. این كار برای همسرتان هم تاثیرات مثبت جسمی در پی دارد، هم تاثیرات مثبت روحی. ‌


اتاق خواب:
اتاق خوابی كه قرار است ارتباط جنسی در آن صورت بگیرد، نقش مهمی درکیفیت این ارتباط ایفا می‌كند. در اتاق خوابی كه آدم به اضطراب می‌افتد، نمی‌شود یك ارتباط جنسی سالم و آرامش بخش داشت. محیط مورد نظر باید از هر حیث كاملا امن باشد. اضطراب شایع‌ترین عاملی است كه در سیستم‌های گیرنده مغزی اختلال ایجاد می‌كند. ‌نكات دیگری را هم باید در ساخت و تزیین اتاق خواب مد نظر قرار داد. از جمله این‌كه: رنگ اتاق خواب باید حتما روشن باشد، نور اتاق باید كافی باشد، آینه باید حتما وجود داشته باشد و بهتر است كه یك موزیك ملایم و بدون كلام هم گوش‌تان را نوازش بدهد چرا كه در این شرایط، مغزتان برای یك ارتباط جنسی سالم، آماده‌تر می‌شود. ‌دمای مناسب در اتاق خواب خیلی لازم است ؛ این دما بایستی حدود 22 درجه سانتیگراد باشد .


مراحل اولیه:
معاشقه با بوسیدن شروع می‌شود، بنابراین تمیز بودن لب و دهان و دندان مهم است. قبل از معاشقه، از  مصرف چیزهایی مثل سیگار كه نفس تان را بدبو می‌كند، حتما پرهیز كنید. ترجیحا چیزهایی بخورید كه نفس تان را خوشبو كند. بوسه معمولا با لمس همراه است و منظور از لمس، تماس نرم پوست با پوست است، همان طور كه یك مادر كودكش را نوازش می‌كند. لمس باید روی صورت، گردن، موها، تنه و . . . با ملایمت انجام بگیرد. این لمس را خانم‌ها خیلی دوست دارند و بسیاری از خانم‌ها هم طی همین مرحله، ‌ارضا می‌شوند. متخصصان توصیه می‌كنند كه شوهر از همسرش بپرسد كه وی كدام قسمت از بدنش را بیشتر لمس کند.
در حدیثی از امام صادق (ع) هم نقل شده است كه زنان در روزهای مختلف ماه، دوست دارند كه قسمت‌های مختلفی از بدن‌شان مورد لمس قرار بگیرد. این حرف با توجه به تغییرات هورمونی خانم‌ها در طی ماه كاملا قابل توجیه است. ‌اراستگی و پاکیزگی شما  بسیار مهم است . چرا که خیلی از زن ها تمایل دارند زمانی که توسط همسرانشان بوسیده می شوند مو های صورت آنها را اذیت نکند بلکه به طوری نرم باشد که احساس آرامش کنند .


مراحل آخر
بعد از این مقدمات، زن برای مقاربت آمادگی كامل پیدا می‌كند. سیستم كلی مقاربت به شكل قطع و وصل است كه منجر می‌شود انبساط عضلانی مناسبی در مجاری تناسلی خانم‌ها به وجود بیاید. حركات جنسی باید بهطور هم زمان توسط مرد و زن صورت بگیرد و هیچكدام از طرفین هم نباید منفعلانه عمل كنند. مردان از نظر فیزیولوژیك خیلی زودتر از زنان ارضا می‌شوند. ‌
خروج منی از مرد به معنای ارضای جنسی است اما در زنان معمولا سیستم تناسلی در طی یك تماس جنسی كاملا مرطوب می شود . چون غدد ویژه‌ای، نرم و مرطوب كردن مجرا را به عهده دارند. در طی مقاربت، از رد و بدل كردن كلمات عاشقانه و محبت‌آمیز هم غفلت نكنید و بعد از آن نیز از ابراز محبت به همسرتان غافل نشوید. مبادا یكی از طرفین دچار این توهم شود كه همسرش او را فقط برای رابطه زناشویی می‌خواهد و بس . این فکر، زجرآور و آزاردهنده است.

 گردآوری: پورتال سرگرمی موتی

 

Mr.abolfazl nazori بازدید : 108 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)

www.moti.ir

آلن پیز، استاد ولادیمیر پوتین؛ نخست وزیر کنونی روسیه و نویسنده یکی از ده کتاب پر فروش ارتباطات قرن با نام "چرا مردان گوش نمی‌دهند و زنان نمی‌توانند نقشه بخوانند"، ترجمه شده به شصت زبان با فروش بیش از یازده میلیون نسخه و مرد شماره یک فنون مذاکرات و تحلیل حرکات بدن و نویسنده پانزده جلد کتاب مطرح در جهان بود؛ آلن پیز، عضو انجمن بیمه‌گران و موسسه تحقیقات مدیریت آمریکاست. آنتونی رابینز، نویسنده نامدار درباره او می‌گوید: من با شرکت در دوره آموزشی و شنیدن و به کار بردن ایده‌های فوق العاده آلن، قدرت ارتباطات خود را چندین برابر کردم.

پورتال سرگرمی موتی

خلاصه‌ای از مباحث آلن پیز در سمینار بین‌المللی مدیریت فنون ارتباطات، مذاکرات و فروش را مرور می‌کنیم.

  بینایی

 شبکیه، داخلی‌ترین لایه چشم دو نوع گیرنده دارد: سلول‌های استوانه‌ای (١٣٠ میلیون) که در نور ضعیف تحریک می‌شوند و سفید و سیاه را تشخیص می‌دهند و سلول‌های مخروطی (هفت میلیون) که به ما توانایی دیدن رنگ و جزییات ظریف اشیا را می‌دهند. این سلول‌های مخروطی را کروموزوم X منتقل می‌کند. زنان دو کروموزوم X دارند. به این دلیل، بیش از مردان دارای سلول‌های مخروطی هستند و در نتیجه، رنگ اشیا را بسیار واضح‌تر دیده و توصیف می‌کنند.

مردان تنها قادر به توصیف رنگ‌های اصلی هستند: قرمز، آبی، و زرد. زنان می‌توانند رنگ‌های شیری، نیلی، ارغوانی، بنفش و سدری را نیز توصیف کنند.

سفیدی چشم در انسان کاملا واضح است. این بخش حرکت چشم‌ها و تغییر جهت دید را که هر دو برای ارتباط بین انسان‌ها ضروری است، در انسان ممکن می‌سازد. سفیدی چشم زنان بیش از مردان است، چرا که ارتباط مستقیم با افراد بخش اصلی فرایند برقراری ارتباط در زنان است و هر چه سفیدی چشم بیشتر باشد، بیشتر می‌توان سیگنال‌های گوناگون بصری را ارسال و یا دریافت کرد. به این وسیله، بهتر می‌توان تغییر مسیر طرف مقابل را دنبال کرده و تجزیه و تحلیل کرد.

زنان نسبت به مردان از حس بینایی قوی‌تری نیز برخوردارند؛ گویی برای مدیریت خانه، دارای یک نوع نرم افزار مغز هستند که آنان را قادر می‌سازد پیرامون خود را تا دست کم ٤٥ درجه از چپ و راست و همچنین از بالا و پایین خود ببینند. زاویه دید گسترده بسیاری از زنان حتی تا ١٨٠ درجه هم می‌رسد. چشمان مردان بزرگتر از چشمان زنان است و برای دیدی تونل مانند ولی بسیار دور برنامه ریزی شده‌اند. به عبارت دیگر، او می‌تواند چیزهایی را که درست مقابلش است، روشن ببیند؛ حتی در فاصله‌ای دور مثل دیدن با یک ذره‌بین

پورتال سرگرمی موتی

کره‌ای که ناپدید شد

هر زنی در این جهان؛ در حالی که مرد جلوی یخچال ایستاده، چنین گفت و گویی با او داشته است:

- دیوید: کره کجاست؟

- جین: تو یخچال

- دیوید: اینجا تو یخچال که نیست، کجا گذاشتی‌اش؟

- جین: همون جاست. خوب چشماتو باز کن!

- دیوید: نه، حتما گذاشتیش جای دیگه. میگم تو یخچال نیست.

در این مرحله از گفت و گو، جین با گام‌های بلند به آشپزخانه می‌آید و دستش را درون یخچال برده و مثل شعبده بازی کره را بیرون می‌آورد. مردان بی‌تجربه اغلب این مسأله را به عنوان یک کلک معمولی قلمداد می‌کنند و زنان را متهم می‌کنند که چیزها را در کشو و یا کمد پنهان می‌کنند؛ جوراب‌ها، کفش‌ها، لباس‌های زیر، مربا، کره، سوئیچ خودرو و کیف پول همه سر جایشان هستند. فقط مردان نمی‌توانند آنها را ببینند.

زن با زاویه دید گسترده، محتویات درون یخچال و یا کمد را بدون چرخش سر می‌بینند، در حالی که مردان سرشان را از چپ به راست و از بالا به پایین می‌چرخانند تا شیئ ناپدید شده را بیابند.

این تفاوت در قدرت دید زن و مرد، تأثیرات مهمی بر زندگی ما داشته است؛ برای نمونه، آمار شرکت‌های بیمه، ثابت می‌کند هنگامی که تصادفی رخ داده باشد، زنان کمتر ریسک می‌کنند که از سمت چپ و راست خودروی حادثه دیده بگذرند. زاویه دید گسترده آنها این امکان را می‌دهد که خودروهایی را که از طرفین به سمت آنان می‌آیند، ببینند. آنان هنگام پارک کردن برای آن که از عقب و جلو به چیزی نزنند، ناتوانند. به علت این که در زنان توانایی تجسم فضایی کمتر است.

یک زن وقتی بداند همسرش در دیدن چیزهایی که درست جلوی چشمش هستند، مشکل دارد، کمتر عصبانی می‌شود. وقتی زنی به همسرش می‌گوید: همون جا توی کمد است، مرد باید حرف او را باور کند و به جست و جو ادامه دهد.

 توانايي دروغ سنجي زنان

تحقيقات نشان مي‌دهد كه هنگام ارتباط رو در رو، سيگنال‌هاي غير كلامي ٦٠ تا ٨٠ درصد از تأثير پيام‌هاي ارسالي را دربردارند، در حالي كه سيگنال‌هاي صوتي سهمي حدود ٢٠ تا ٣٠ درصد دارند و ٧ تا ١٠ درصد باقي مانده به موضوع مطرح شده بستگي دارد.

سنسورهاي پيشرفته يك زن، اين اطلاعات را دريافت كرده و تجزيه و تحليل مي‌كند. زنان به خاطر توانايي مغزشان در انتقال سريع اطلاعات بين دو نيمكره مغز امتياز بارزي در برابر مردان دارند تا سيگنال‌هاي تصويري، حركات بدن و ديگر سيگنال‌ها را در كنار هم بچيند و در پایان، رمز را كشف كنند. به همين دليل، كمتر مردي موفق مي‌شود رو در روي يك زن دروغ بگويد.

اگر مردي بخواهد به زني دروغ بگويد، بهتر است از پشت تلفن، توسط نامه، در تاريكي مطلق و يا از زير پتو اين كار را انجام دهد.

اصول مهم بهبود روابط زناشوئی

تفاوت‌هاي مغزي زن و مرد

بیشتر مردان نمی‌توانند احساسات خود را نشان دهند. مغز مردان ساده، اما مغز زنان پیچیده است. بخش چپ مغز مردها، هنگام صحبت کردن فعال می‌شود. اغلب برای خانم‌ها این پرسش پیش می‌آید که چرا مردان اینقدر روی خاموش کردن تلویزیون هنگام زنگ زدن تلفن اصرار دارند؟

زن‌ها با تعجب از خود می‌پرسند: چرا مردها وقتی مشغول خواندن روزنامه یا دیدن تلویزیون هستند، نمی‌توانند سخنان همسر خود را بشنوند؟

تقریبا همه زنان دنیا از نشنیدن‌های شوهرشان در رنج و عذابند. دلیل چنین ضعفی این است که مغز یک مرد برای انجام یک کار در یک زمان شکل گرفته، زیرا فیبرهای ارتباطی کمتری بین دو نیمکره مغزی او هست. اگر از مردی در حال مطالعه یک اسکن مغزی بگیرید، خواهید دید او در این هنگام کاملا کر شده است!

اما مغز زن برای کارهای متفاوت در آن واحد شکل گرفته است و می‌تواند از هر دو نیمکره مغز خود بهره ببرد. زن می‌تواند چند کار متفاوت را در یک زمان انجام دهد. مغز همیشه فعال زن هرگز بی‌کار نمی‌ماند. او می‌تواند در یک زمان با تلفن حرف بزند، غذا بپزد و تلویزیون ببیند. او می‌تواند در حال رانندگی آرایش کند، به رادیو گوش دهد و با تلفن همراهش حرف بزند؛ اما اگر مردی در حال درست کردن غذا باشد و شما با او صحبت کنید، ممکن است به دلیل از دست دادن تمرکزش بر نحوه درست کردن غذا عصبانی شود.

تحقيقات جديد نشان داد كه عملكرد مغز زنان نسبت به مردان تفاوت‌هاي اساسي دارد. مغز زن به طور نامحسوسي كوچكتر از مغز مرد است كه اين موضوع به هيچ وجه تأثيري بر توانايي و قابليت‌هاي آنان ندارد.

در سال ١٩٩٧ محقق دانماركي، "برتن پكن برگ" از بخش عصب‌شناسي بيمارستان دولتي كوپنهاگ ثابت كرد كه مغز يك مرد به طور متوسط، چهار ميليارد سلول بيشتر از مغز زن دارد. با اين حال زنان عموما در پاسخ به پرسش‌ها ٣ درصد بهتر از مردان عمل مي‌كنند.

در مغز بیشتر مردان، بخشي براي جهت‌يابي وجود دارد. به همين دليل، در جهت‌يابي مشكلي ندارند. در بخش‌هاي گوناگونی از مغز زنان مركز كلامي وجود دارد. مهارت كلامي آنان عالي است. به ندرت براي پيدا كردن كلمه دستپاچه مي‌شوند.

در سال ١٩٩٥ گروهي از دانشمندان به سرپرستي دكتر "بنت" و دكتر "سالي شاي ويتس" در دانشگاه يل، آزمايش‌هايي را روي مردان و زنان انجام دادند تا دريابند در كدام نقطه مغز قافيه ساخته مي‌شود.

با كمك "ام ـ آر ـ اي" اين موضوع مورد تأييد قرار گرفت كه در مردان نيمكره چپ مغز براي زبان فعاليت مي‌كند. در حالي كه در زنان هر دو نيمكره فعال مي‌شود. نيمكره چپ مغز يك دختر سريع‌تر از نيمكره چپ يك پسر رشد مي‌كند؛ يعني دختران، بهتر و سريع تر از پسران صحبت مي‌كنند، مي‌خوانند و زبان خارجي فرا مي‌گيرند. به همين دليل، كلينيك‌هاي گفتار درماني مملو از پسر است تا دختر.

در پسران، نيمكره راست مغز سريعتر از دختران رشد مي‌كند؛ جايي كه توانايي درك منطقي و تجسم فضايي وجود دارد. پسران در رياضيات، ساختمان سازي و حل مشكلات قويتر از دختران هستند.

سرعت ارتباط بين دو نيمكره

نيمكره چپ و راست مغز با رشته‌هاي عصبي به نام جسم پينه‌اي به هم متصلند. اين رشته امكان ارتباط و تبادل اطلاعات را ايجاد مي‌كند.

راجر كروسكي، عصب شناس دانشگاه كاليفرنيا تأييد كرد كه جسم پينه‌اي در مغز زنان نسبت به مردان ضخيم‌تر است. به همين دليل، ارتباط بين دو نيمكره در زنان ٣٠ درصد بيشتر از مردان برقرار مي‌شود. همچنين در زنان و مرداني كه به فعاليت مشابهي مشغولند، بخش‌هاي متفاوتي از مغز فعال مي‌شوند.

تفاوت‌هاي مغزي زن و مرد

تحلیل حرکات بدن

از جمله مواردی که آلن به پوتین یاد داد، تأثیر حرکات بدن بود. مثلا طرز نشستن، طرز قرار گرفتن سر و حرکات دیگر اعضای بدن، به ویژه در رفتار سیاستمداران هر حالتی از بدن می‌تواند، نمایشگر بیانی خاص باشد که در خانم‌ها و آقایان متفاوت است؛ مثلا گره کردن دست‌ها در حالت رو به پایین، حالتی از راحتی و ریلکس بودن را نشان می‌دهد. یا هنگامی که سرتان را در موقع صحبت کردن به آرامی تکان می‌دهید، این حرکت به معنای در کنترل داشتن آن شخص و محیط توسط شماست.

یک کارشناس فروش هنگامی که در حال فروش جنسی است، اگر مشتری یک قدم به عقب بردارد، به معنی عدم تمایل و انصراف از خرید است. به علت این که یا به خوبی توجیه نشده یا رفتار قابل قبولی از فروشنده ندیده است؛ اما اگر مشتری یک قدم جلو گذاشته یا سرش را به آرامی تکان دهد، احتمالا به این معنی است که توضیحات فروشنده او را قانع کرده است.

صحبت کردن مهارت اصلی خانم‌هاست؛ خانم‌ها در یک زمان، همه با هم صحبت می‌کنند و در همان موقع، هم به سخنان یکدیگر گوش می‌کنند؛ اما این توانایی برای مردان امکان پذیر نیست. مغز زنان مانند پدال زدن دوچرخه با صحبت کردن انرژی می‌گیرد.

اگر خانم‌ها بخواهند با یک مرد صحبت کنند، باید به این نکته توجه کنند که تنها یک مطلب را در یک زمان مطرح کنند؛ یک موضوع را بگویند و قطع کنند. اگر متوجه شدند او مطلبشان را درک کرده است، آنگاه مطلب دیگری را مطرح کنند. این بدان جهت است که مغز مردان در یک زمان تنها می‌تواند بر یک موضوع تمرکز کند.

مواردی را که آلن پیز در این سمینار (که به زبان انگلیسی بود) مطرح کرد، اصول مهمی در روابط زناشویی قلمداد می‌شوند.

یکی از شکایت‌های خانم‌هایی که به مراکز مشاوره می‌روند، بی‌توجهی شوهران آنها به سخنانشان است.

منبع: مطالب ارسالی از سوی کاربران

پورتال سرگرمی موتی

 

Mr.abolfazl nazori بازدید : 140 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)

www.moti.ir

وقتی نظرت را بیان می کنی من به توافتخار می کنم حتی اگر به نظر بعضی ها اشتباه باشد.
فکر می کنی با سرعت رانندگی می کنم؟ باید وقتی که توی ماشین نیستی سرعتم را ببینی.
خرید یعنی یک کار سخت و طاقت فرسا.
وقتی کار اشتباهی میکنم به من بگو- ولی فقط یک بار.
من فقط به چشم تو جذاب هستم نه به چشم خواهر، دوست ویا همکارانت.
در مورد رابطه ام با دوستانم بحث نکن. وجود آنها بهترین نشانه است که من آدم قابل تحملی هستم.
از اینکه آرایش نکرده ای نترس، چهره ی طبیعی جذاب تر است. دست از سر آن ابروها بردار.
من دوست ندارم موقع رانندگی به من بگویی از کدام طرف بروم. رانندگی کردن من را خوشحال می کند، فرقی ندارد به کجا می روم.
من هم از در آغوش گرفتن و دستان تو را در دست گرفتن خوشم می آید و دلیلی هم ندارد که حتماً به رابطه جنسی ختم شود.
من اگر دروغ می گویم برای این است که تو احساس بهتری داشته باشی. از دست من عصبانی نباش، تو که از اول هم به دنبال حقیقت نبودی.
وقتی در مورد یک مسأله ی بی اهمیت و احمقانه عصبانی می شوی به هوشت شک می کنم.
اگر موقع آماده شدن از تو می پرسم ” کمک نمی خوای” یعنی دیر شده.
هیچ وقت از من نخواه که لباست را انتخاب کنم. من همیشه پیشنهادهای اشتباهی می دهم که باعث می شود بیشتر دیرمان شود.
وقتی بدون دلیل خاصی به محل کارم تلفن می کنی، من کاملاً گوش نمی کنم بلکه ایمیل هایم را چک می کنم.
از اینکه از ظاهرم تعریف کنی خوشم می آید فقط نگو ” با نمک شدی.”
از مدل موی دم اسبی خوشم می آید.
وقتی من را به خنده می اندازی دوست دارم وقت بیشتری را با تو بگذرانم.
درست است. وقتی با دوستانم هستم خیلی بلند می خندم. همیشه هم همین طور خواهد بود پس بهتر است با این مسأله کنار بیایی.
درست است که آقایان دوست دارند مشکلات خانم ها را حل کنند؛ اما دیدن تو وقتی خودت از پس مشکل بر می آیی خیلی جذاب تر است.
گاهی از اینکه هر زنی بخواهد با من سر کند تعجب می کنم، چه برسد به اینکه فردی به خوبی تو باشد؛ پس ممنون.
هروقت که تو آشپزی کنی خوشحال می شوم.
اگر بتوانی توپ گلف را ۱۵۰ یارد پرتاب کنی دوباره عاشقت می شوم.
نه یادم نمی آید فلانی چی گفت یا دیگری یا هر کس دیگری. من آدمم، ضبط صوت که نیستم.
وقتی می فهمی که احتیاج دارم زمانی را با دوستانم بگذرانم بیشتر عاشقت می شوم.
از من انتظار نداشته باش اخبار جدید را برایت بگویم. فراموش می کنم.
هیچ وقت نگو “من تو را از خودت هم بهتر می شناسم،” هیچ کس نمی تواند.

منبع: ایران ویج

Mr.abolfazl nazori بازدید : 118 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)

 

 

www.moti.ir

اگر چشم مدخل روح باشد، آنوقت میتوان گفت که لب هم راهرو ذهن اسـت. مــا افکار خود را با یک لبخند انتقال می دهیم، عشق را در کلمـات می گنجانیم و علایق خود را با بوسه ابراز می نماییم. در یک بوسه مطالب عمیقی وجود دارد که بیان آن ها فرای لغات و کلمات است.


نـویسنده کتاب "عشق و رابـطه جنسی"، دکتــر جان فری مـعتقد است: "بوسیدن هنر است و نشان دهنده یک نوع بیان فردی و کاملاً شخصی از عشق و محبت می باشد."


بوسه زمانی ایجاد می شود که زوجین برای اولین بار به هم نزدیک می شوند، پس کاملاً طبیعی است که دو طرف کمی مضطرب شده و عصبی شوند.


از یک منبع با نویسنده بی نام"کتاب بوسه ها" اینطور برداشت می شود که: "بوسه یک عمل کاملاً دو طرفه بوده؛ تا ندهید نمی توانید بگیرید و بالعکس."


در یک کتاب دیگر هم اینطور نوشته شده که زمانیکه احساس میکنید تمایل دارید تا همسرتان را ببوسید این کار را انجام دهید، لازم نیست حتماً صبر کنید تا او را بهتر بشناسید، او را ببوسید و به مرور زمان می توانید او را بهتر بشناسید. یکی از مواردی که زیبایی بوسه را چند برابر می کند این است که در همه ی زبان ها و مذاهب قابل درک می باشد.


پروفسور وان بیرنت رئیس بخش مردم شناسی دانشگاه تکزاز اظهار می دارد که: "اولین بوسه عاشقانه برمی گردد به 1500 سال قبل از میلاد مسیح در هند. پیش از این زمان هیچ مدرک دیگری دال بر وجود بوسه های عاشقانه وجود نداشت. کلیه این نتایج از روی لوح های گلی، نقاشی روی دیواره های غارها و یا نوشته های روی پوست حیوانات بدست آمده است.


بیرنت معتقد است که تماس نزدیک و فشار بینی ها به یکدیگر از همان 1500 سال قبل از میلاد مسیح مرسوم بوده است.


اما بوسه ای که امروزه به این شکل رواج پیدا کرده، برای اولین بار در میان رومی ها شهرت پیدا کرد. رومی ها در هنگام سلام کردن یکدیگر را می بوسیدند، انگشتر و حلقه ای که بر دست رهبران قومشان بوده را می بوسیدند و مجسمه های خدایان خود را نیز می بوسیدند و با این کار مطیع بودن و حس احترام خود را به طرف مقابل انتقال می دادند.


رومی ها به سرعت متوجه شدند که بوسه در شرایط مختلف می تواند معانی متفاوتی را در بر داشته باشد، به همین دلیل برای انواع بوسه ها، نام های مختلفی انتخاب کردند. به عنوان مثال اسکیولیم: بوسه از روی دوستی، باسیولیم: بوسه از روی احساس عشق و محبت،  و سویولیم: بوسه عمیق که این روزها به French Kiss مشهور شده است.


از آن به بعد بود که ادیان مختلف شروع به تحریم بوسه نموده و آنرا به عنوان یک گناه نابخشودنی اعلام کردند، اما به هر حال قدرت بوسه بیشتر بود و همچنان به قوت خود باقی مانده است.


اگر بخواهیم این پدیده را از نظر علمی ریشه یابی کنیم، می توانیم بگوییم که بوسیدن به طور طبیعی باعث می شود تا ذهن آکسی توسین بیشتری ترشح کند، این هورمون سبب می شود در هنگام بوسیدن احساس خوبی به ما دست بدهد و دانشمندان معتقدند که ماهیت وجودی انسان به گونه ای است که در صورت تجربه یک بوسه منتظر بوسه ی بعدی خواهد بود. زمانیکه در وضعیت بوسیدن قرار می گیرد، غدد موجود در داخل دهان و جداره لب ها ماده شیمیایی را ترشح می کنند که همین ماده سبب ایجاد تمایل فرد به ادامه بوسیدن می شود.

در تحقیقی که در سال 1997 در دانشگاه پرینستون انجام شد، محققان به این نتیجه دست پیدا کردند که مغز انسان دارای سلول های عصبی است که فرد را قادر می سازد تا در تاریکی لب های معشوقه اش را پیدا کند. تعجبی وجود ندارد که چرا بسیاری از زوج ها از بوسیدن یکدیگر در مکان های تاریک و کم نور لذب بیشتری می برند.


پزشکان و روانپزشکان آلمانی در پی پژوهش های گسترده خود در این باره به این نتیجه رسیده اند که افرادی که هر روز صبح قبل از ترک کردن خانه، همسر خود را میبوسند کمتر دچار بیماری می شوند.


همچنین افرادی که پس از بوسیدن خانه را ترک می کنند، کمتر احتمال وقوع تصادف دارند، 20 تا 30 درصد درآمد بیشتری نسبت به سایرین دارند و به طور متوسط 5 سال بیش از هم سن و سال های خود عمر می کنند. دکتر آرتور سازبو یکی از افرادی که در در این تحقیقات نقش فعالی داشته معتقد است یکی از دلایل اصلی موفقیت تعداد بسیار زیادی از افراد این است که روز خود را با یک نگرش مثبت و دلچسب شروع میکنند و چه چیز می تواند مانند یک بوسه در انسان یک نگرش مثبت ایجاد کند.


بنابراین اگر شما می خواهید خوشحال، سلامت، و موفق، بوده و عمر طولانی داشته باشید، باید کسی را که دوستش می دارید هر روز صبح، پیش از اینکه خانه را به قصد محل کار خود ترک کنید، ببوسید.

سایر مزایا


محافظت از دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی
دکتر پیتر گوردن رئیس اتحادیه دندانپزشکان انگستان اظهار می دارد: "پس از غذا خوردن، دهان پر از مواد شیرین شده و بزاق دهان حالت اسیدی پیدا می کند، این امر باعث بوجود آمدن پلاک بر روی دندان ها می شود. بوسیدن یک فرایند پاک کننده طبیعی است که به حفظ سلامت دندان ها کمک می کند، جریان بزاق دهان را افزایش بخشیده، و درصد ایجاد پلاک بر روی دندان ها را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد." من خودم این سوال ر از دندانپزشکم پرسیدم، او در ابتدا قدری خجالت کشید، اما نهایتاً صحت گفته های مرا تایید کرد.

از بین بردن استرس

یک بوسه عاشقانه، بهترین روش برای ریلکس شدن و از بین بردن استرس محسوب می شود. مایکل کی مکناب، مشاور روانی معتقد است: "زمانیکه لب ها در حالت بوسیدن قرار می گیرند، تقریباً دهان حالت لبخند زدن را به خود می گیرد، و از آنجایی که احساسات و حرکات بدنی انسان با هم ارتباط نزدیکی دارند، تقریباً غیر ممکن است که یک نفر هم لبخند بزند و هم استرس داشته باشد. در عین حال باید به این نکته هم توجه داشت که تنفس در زمان بوسیدن عمیق تر می شود، عضلات چشم شل شده و در راحت ترین حالت خود قرار می گیرند. این امر بهترین تکنیک برای قطع ارتباط با دنیای پر هیاهوی بیرونی و ریلکس شدن است.

کاهش وزن

چه مدت می توانید این کار را انجام دهید؟ برای اینکه تنها نیم کیلو وزن کم کنید باید 3000 کالری بسوزانید، یعنی چیزی در حدود 30000دقیقه یا همان 500 ساعت. یک بوسه عمیق و طولانی به شدت متابولیسم بدن را افزایش می دهد و سبب می شود تا مواد قندی با سرعت بیشتری در بدن سوزانده شوند. میزان کالری مصرفی، به شدت بوسه بستگی دارد، اما به طور متوسط می توان گفت که در هر 10 دقیقه 10 کالری مصرف می شود.

تاخیر در فرایند پیری
این مورد یکی از مهم ترین مزایای بوسیدن به شمار می رود. بوسیدن به شما کمک میکند تا قدرت ماهیچه های فک و چانه همچنان حفظ شود، به همین دلیل میزان ایجاد چین و چروک در آنها پایین کاهش پیدا می کند.

ایجاد و افزایش تناسب اندام

خوب بهانه ای خوبی برای ورزش نکردن دستتان دادیم! در حین بوسیدن، قلب تند تر می تپد و ضربان آن افزایش پیدا می کند، در این زمان آدرنالین بیشتری آزاد شده و خون با سرعت بیشتری به تمام نقاط بدن پمپاژ می شود. می توان اظهار داشت که بوسیدن از جمله بهترین تمرین های قلبی – عروقی است.

تکلیفتان را با طرف مقابل روشن می کند

در حین بوسیدن می توانید نیازهای جنسی همسرتان را ارزیابی کنید و ببینید تمایلی به ادامه ارتباط دارد یا خیر. روانشناسان معتقدند که اولین بوسه این امکان را برای شما فراهم می آورد که ببینید آیا با طرف مقابل همخوانی دارید یا نه. به نظر می رسد که "بو" تاثیر به یاد ماندنی در ضمیرناخودآگاه انسان ها بر جای می گذارد، بنابراین با تجربه اولین بوسه می توانید تشخیص دهید که فریون شما با شخص مقابل هماهنگی دارد یا خیر و اگر اینچنین نبود در همان آغاز می توانید ارتباط خود را با او خاتمه بخشید.

افزایش اعتماد به نفس

البته اول مطمئن شوید که دندان هایتان ارتودنسی ندارند چون امکان آسیب رسیدن به دندان های خودتان و دهان طرف مقابل وجود دارد. به هر حال یک بوسه عاشقانه می تواند حس خوبی را در شما ایجاد کند. به صورت تئوری می توان این موضوع را اینچنین توضیح داد که در زمان بوسیدن، خوشحال هستید، و وقتی هم که خوشحال باشید احساس خوبی نسبت به خودتان پیدا خواهید کرد و این امر سبب افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس شما می شود.

منبع: مردمان

Mr.abolfazl nazori بازدید : 328 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)

 

 

http://www.gogoliha.ir/

پرده بكارت غشایی است كه تمام یا قسمتی ازدهانه واژن را می پوشاند. Hymen لغتی یونانی ست به معنای پوست یا پرده كه از نام الهه ازدواج و عروسی یونانیان God Hymen وام گرفته شده. یونانیان باستان از این لغت برای انواع پرده ها از جمله پرده ای كه قلب را احاطه می كند(پریكارد)، استفاده می كردند، اما با گذشت زمان، كاربرد آن به پرده بكارت محدود شد. در طول نخستین مراحل رشد جنینی، به طور كلی هیچ بخش ورودی به واژن وجود ندارد. لایه باریك بافتی كه در این مرحله واژن را می پوشاند، قبل از تولد به طور ناقص تقسیم می شود، این لایه بعدها پرده بكارت را به وجود می آورد. در صورتیكه در مرحله قبل از تولد، تقسیم لایه به طور كامل صورت گیرد، موجب می شود بعضی زنان به طور مادرزاد، پرده بكارت نداشته باشند. بسیاری تصور می كنند كه پرده بكارت، داخل واژن قرار دارد. در صورتیكه اینطور نیست. پرده بكارت، بخش خارجی اندام جنسی است و دقیقا در ورودی دهانه واژن قرار دارد.
انداممان را چقدر می شناسیم؟


بسیار مهم است كه بدانید بدنتان به چه شكلی است. البته در مورد شكل یا رنگ اندام جنسی تان نگران نباشید. بعضی ها تیره اند، بعضی روشن، بعضی كوچكند، بعضی بزرگ. اما غیر عادی نیستند. در نظر داشته باشید كه هیچ واژنی دقیقا شبیه آن دیگری نیست.اندازه و شكل این سوراخ از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است.

انواع رایج پرده بكارت عبارتند از:


حلقوی:

در این نوع، پرده به صورت حلقه ای دور ورودی واژن را می پوشاند. حلقوی (قابل اتساع و غیر قابل اتساع)- در این نوع، پرده بکارت به شکل   حلقه‌ای پیرامون ورودی مهبل را پوشانده‌است. پرده حلقوی قابل اتساع با   آمیزش جنسی پاره نمی‌شود.

 

 www.moti.ir

 

پرده بکارت

 

ارتجاعی:

پرده ای كه به اندازه كافی انعطاف پذیر و قابل ارتجاع ا ست و به هنگام ورود آلت تناسلی مرد، پاره نمی شود یا به طور جزئی پاره می شود و هیچ خونریزی ندارد.

دو سوراخی یا تیغه ای:

پرده ای كه یك تیغه ممتد در طول ورودی واژن دارد.

 

 www.moti.ir

 

غربالی (سوراخ سوراخ):

این پرده به طور كامل در عرض مهبل كشیده شده اما سطح آن سوراخ سوراخ است.

 

 پرده بکارت

 

در پرده دندانه دار حفره وسط پرده یک حفره گرد با لبه های مضرس می باشد. در  واقع تفاوت این نوع پرده با پرده حلقوی یا گرد فقط در مضرس یا هفت و هشتی  بودن لبه های حفره می باشد.

مسدود:

این نوع پرده هیچ سوراخی ندارد و کاملا مسدود است.

 

www.moti.ir

 

بعضی ها مادرزاد پرده بكارت ندارند، بعضی دیگر پرده بكارتشان بدون سوراخ است، درحالیكه برخی دیگر پرده های بسیار ضخیمی دارند كه ممكن است برای پاره كردن آن، كمك پزشك مورد نیاز باشد تا از بروز درد در هنگام ارتباط جنسی جلوگیری شود، این شیوه را بریدن پرده می نامند.طی اولین دخول، پرده بكارت در چند جا پاره شده و به چند قطعه تقسیم می شود، غالبا تا زمانی كه زن، نوزادی به دنیا بیاورد باقیمانده پرده در دهانه واژن وجود خواهد داشت.

پرده بدون سوراخ یا بسته چیست؟ پرده ای كه تنها با خروج نوزاد پاره می شود، اما به صورت خطوط نامنظم گوشتی پیرامون ورودی واژن باقی می ماند. در دخترانی كه به سن بلوغ می رسند، در صورتیكه دارای پرده بسته باشند، خون قاعدگی پشت آن جمع شده و نمی تواند خارج شود در نتیجه باعث بروز درد می شود، اینگونه افراد باید به دكتر مراجعه كرده تا طی عمل جراحی و ایجاد برشی در سطح پرده، خون قاعدگی از آن خارج شود.

چرا بعضی زنان در اولین ارتباط جنسی خونریزی ندارند و برخی دارند؟


گذشته از فقدان مادرزادی پرده بكارت در بعضی زنان، در صورتیكه زن در هنگام سكس، آرام و بدون تنش بوده ، زمان كافی برای عشق ورزی داشته باشد، با طرف مقابل خود احساس راحتی كند و دهانه واژنش به اندازه كافی مرطوب باشد، آلت تناسلی مرد به نرمی وارد واژن او می شود و به این ترتیب در اولین ارتباط خونریزی نخواهد داشت. اما اگر زن مضطرب باشد یا بترسد و پاهایش را جمع كند دهانه واژن تنگ خواهد شد و هنگام دخول خونریزی و درد خواهد داشت.
بعضی مردها ادعا می كنند كه می توانند در حین سكس تشخیص بدهند زن قبلا سكس داشته یا نه، چنین نیست. تنها چیزی كه مردان می توانند حس كنند، مضطرب و نگران بودن زن است كه به همین دلیل خودشان را منقبض كرده و دهانه واژن به نظر تنگ تر می آید.
از آنجائیكه در نظر مردم پرده بكارت، پرده ای بسیار سفت و محكم است كه تنها با فشار پاره می شود، برخی مردها در هنگام سكس فشار زیادی به دهانه واژن آورده و موجب پارگی دهانه واژن، درد و خونریزی می شوند. در صورتیكه، اگر زن هنگام سكس آمادگی كافی داشته و به دور از احساس اضطراب باشد هیچ نیازی به فشار از جانب مرد نیست.


نكات قابل توجه در مورد پرده بكارت:


رشته های عصبی در پرده كم هستند و به همین دلیل در صورت آرامش جسمی و روانی، پارگی آن معمولا بدون درد است. عمل دخول و پاره شدن پرده بهتر است در زمانی كه بدن آرام است و هیچ اضطراب و خستگی وجود ندارد انجام شود. بنابراین نزدیكی در اولین شب ازدواج و پس از مراسم طولانی عروسی توصیه نمی شود.
زنان بهتر است قبل از نزدیكی، نه به منظور گرفتن گواهی سلامت پرده بكارت بلكه به دلیل آگاهی از نوع پرده به پزشك متخصص زنان مراجعه كرده و توضیحات لازم را درخواست كنند. زیرا در موارد نادری كه پرده از نوع ضخیم است، احتیاج به عمل جراحی دارد.
در صورت تنگی دهانه واژن، بهتر است از كرم و ژلهای تسهیل كننده یا اسپری بی حس كننده استفاده كرد. ضمن اینكه تحریك زن وخروج ترشحات از دهانه واژن موجب روان شدن دهانه واژن و سهولت ارتباط جنسی می شود.
گاهی پرده بكارت با یك یا دو بار نزدیكی كاملا پاره نمی شود وهر دفعه قسمتی از آن پاره شده و كمی خونریزی می كند. بدون پارگی پرده، مایع اسپرم ریخته شده بر روی آن می تواند موجب حاملگی شود، زیرا اسپرماتوزوئید موجود در اسپرم می تواند از سوراخ پرده حركت كرده و به طرف تخمك زن برود و حاملكی ایجاد گردد. در این موارد زن با پرده سالم حامله می شود.
ورزشهایی مانند سواركاری، دو، پرش، شنا، رقص، باله، هرگز باعث پاره شدن پرده دختر نمی شوند مگر اینكه وی طی حادثه ای و در هنگام بازی، سقوط كرده و در همان زمان جسمی نوك تیز به پرده اصابت كند و موجب پارگی آن شود.


اهمیت پرده بكارت


در بعضی فرهنگها این مسئله خیلی اهمیت دارد كه دختر به هنگام ازدواج باكره بوده و پرده بكارت داشته باشد. دراین جوامع، پرده بدین معنی ست كه وی قبل از ازدواج ارتباط جنسی نداشته است. هر چند كه، پرده بكارت نشانه ضیعفی برای بكارت واقعی است، زیرا بیشتر زنان، این پرده را قبل از داشتن ارتباط جنسی بر اثر خودارضائی، استفاده از تامپكس (نوعی نوار بهداشتی)، یا فعالیتهای غیر جنسی (مثل برخی حوادث ) از دست می دهند.
اما سوال اینجاست كه حتی با وجود پرده بكارت چه كسی می تواند نعیین كند كه آیا دختر قبل از ازدواج رابطه جنسی داشته است یا خیر؟ غالبا خونریزی در شب عروسی می تواند دلیلی بر باكره بودن فرد باشد در صورتیكه این نظریه توسط اطلاعات پزشكی رد شده زیرا همانطور كه گفته شد یا به دلیل آرامش زن، یا عدم وجود پرده بكارت به طور مادرزاد، این خونریزی می تواند وجود نداشته باشد.
علاوه بر این، راههای برقراری ارتباط جنسی فقط دخول نیست، دختر می تواند با حفظ پرده بكارت از راههای مختلف ارتباط جنسی داشته باشد و یا حتی با وجود پاره شدن پرده بكارت برای تظاهر به باكره بودن، با عمل جراحی ، آن را دوباره به حالت اول برگرداند. به همین دلیل وجود یا عدم وجود پرده بكارت، همیشه نمی تواند مدرك معتبری برای تعیین باكرگی شخص باشد. البته، اینكه نگرش باكره پسند مردان به خصوص در ایران، در حالیكه غالبا خود، پیش از اردواج، ارتباط جنسی دارند، اساسا درست است یا ناشی از نظامی مردسالارانه، بحثی دیگر است كه در این مقاله نمی گنجد.


اهمیت زمانبندی دقیق برای آمیزش جنسی:


اگر بخواهم حامله شوم، چه زمانی برای آمیزش بهتر از سایر اوقات است؟ برای حامله شدن، زمان بندی دقیق بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد. اسپرم می تواند دو تا سه روز زنده بماند، اما تخمك فقط 12 تا 24 ساعت زنده خواهد ماند. برای افزایش احتمال حامله شدن، باید در حوالی زمان تخمك گذاری، بیشتر از یكبار آمیزش داشته باشید. همچنین نزدیكی یك تا دو روز پیش از تخمك گذاری و سپس انجام آمیزش مجدد در روز تخمك گذاری نیز مناسب است. در این حالت، احتمالا تعداد بیشتری از اسپرمهای سالم در لوله های فالوپ، آماده رها شدن تخمك خواهند بود.
البته، زمان دقیق رها شدن تخمك در خانمها، مشخص نیست و به طول دوره قاعدگی آنها بستگی دارد. تخمك گذاری در خانمها معمولا 14 روز پیش از آغاز پریود بعدی انجام می شود. دقت كنید كه این زمان، بر خلاف باور عموم، دقیقا در وسط دوره ماهیانه آنها قرار ندارد. اگر دوره شما 28 روزه باشد (كه متوسط سیكل قاعدگی در خانمها همین مدت است)، آنگاه می توان گفت كه تخمك گذاری تقریبا در وسط دوره انجام می شود. اما اگر مثلا دوره شما 35 روزه باشد، تخمك گذاری در روز بیست و یكم انجام خواهد شد، نه روز هفدهم كه وسط دوره است.
چگونه می تواتم بفهمم كه در حال تخمك گذاری هستم؟ برخی از خانمها متوجه تخمك گذاری می شوند و برخی دیگر، تغییر خاصی را مشاهده نمی كنند. اگر به فكر بارداری هستید، دوره ماهیانه خود را برای چند ماه متوالی زیر نظر بگیرید.

برخی از نشانه های ظریف تخمك گذاری عبارتند از:


حساس شدن پستان ها درد خفیف در ناحیه پایین شكم افزایش ترشحات واژن و تبدیل شدن این ترشحات به ماده ای شبیه به سفیده تخم مرغ. اندكی افزایش (در حدود 0.4 تا 1 درجه) در دمای پایه بدن یا BBT: شما می توانید دمای بدن خود را هر روز صبح پیش از آنكه از رختخواب خارج شوید اندازه گیری كنید؛ این افزایش دما، دو روز پس از تخمك گذاری صورت می گیرد. در صورتی كه نمودار دمای بدن خود را به مدت چند ماه ترسیم كنید، می توانید زمان تقریبی تخمك گذاری را پیش بینی كنید. اگر پریودهای من منظم نباشند، حامله شدن برایم سخت تر خواهد بود؟ اكثر خانمها 12 بار در سال پریود می شوند، اما برخی از آنها ممكن است كمتر پریود شده یا حتی اصلا پریود نشوند. استرس، تمرینهای سنگین ورزشی، افزایش یا كاهش شدید وزن و مواردی دیگر، از جمله عواملی هستند كه می توانند بر پریود شما اثر بگذارند. هر چقدر پریود شما نامنظم تر باشد، تشخیص زمان دقیق تخمك گذاری مشكل تر می شود. در صورتی كه زمان تخمك گذاری را در چند ماه متوالی زیر نظر بگیرید، می توانید چند روزی را كه بیشترین احتمال حامله شدن وجود دارد، تشخیص دهید.
فرض كنید سه دوره متوالی شما به ترتیب 28، 21 و 32 روزه باشد. سیكل قاعدگی خود را برای چند ماه متوالی در نظر گرفته و یادداشت نمایید. سپس عدد 17 را از كوتاهترین دوره ماهیانه، و عدد 11 را از طولانی ترین دوره ماهیانه كم كنید. تعداد روزهای مابین این دوعدد، روزهایی هستند كه احتمال باردار شدن شما در آنها بیشتر از سایر روزها است. اگر دوره های شما نامنظم بوده و بیشتر از 35 روز نیز طول می كشند، با یك متخصص مشورت نمایید تا علت این بی نظمی را مشخص كند. علت آن می تواند یكی از موارد زیر باشد: سندرم تخمدان پلی كیستیك یا PCOS یا به زبان ساده تر كسیت تخمدان، اختلال عملكرد تخمدان، اختلال تیروئید، كاهش وزن شدید، یا افزایش میزان پرولاكتین.


آیا ممكن است آمیزش را امتحان كنیم تا ببینیم حاملگی اتفاق می افتد یا نه؟

مسلما لازم نیست كه هر روز دمای بدن خود را اندازه گیری كرده یا موارد متعددی را یادداشت كنید. حتی رسیدن به اوج لذت جنسی نیز برای حامله شدن لازم نیست. حداقل دو بار در هفته آمیزش داشته باشید، شاید شانس به كمك شما بیاید.

پارگی پرده بکارت چگونه اتفاق می افتد؟

پارگی پرده بکارت هیچ گونه قاعده و قانونی ندارد و ممکن است به هر شکل و اندازه و در هر جهتی از پرده بکارت ایجاد شود. در پرده بکارت نوع حلقوی معمولا 4 تا 5 پارگی شعاعی شکل بوجود می آید و انواع هلالی دو پارگی در طرفین پیدا می کنند.پارگی ها معمولا از کناره آزاد پرده بکارت شروع شده و تا جدار واژن کشیده می شوند. در مواردی که سن دختر کم بوده و دستگاه تناسلی زنانه رشد کافی نداشته باشد ممکن است پارگی در واژن و سایر نواحی تناسلی نیز ایجاد شود.معمولا پس از پارگی پرده بکارت خونریزی کم و بیش شدیدی ایجاد می شود.لازم است این خون را از خون قاعدگی تمیز دهیم.خون قاعدگی دارای فیبرینوژن کمتر است، لذا دیرترلخته شده و سلول های واژینال در آن بسیار زیاد است در حالی که خون حاصل از پرده بکارت سریعتر لخته شده و حاوی مقادیر کمی سلول واژینال است.لبه های پارگی جدید در پرده بکارت معمولا زخمی و قرمز رنگ بوده و آثار خون لخته شده در آن مشاهده می شود.بعد از حدود یک هفته لبه های بریدگی از مخاطی مشابه مخاط پرده پوشیده شده و بعد از حدود دو هفته لبه های زخم نسبتا گرفته می شوند. نکته مهم این است که لبه های پارگی چون آزاد هستند و به هم اتصال ندارند هیچ وقت به هم جوش نمی خورند و  اگر دو تکه پارگی به هم دوخته شوند محل ترمیم به صورت یک اسکار برجسته روشن مشخص خواهد شد.


معاینه پرده بکارت:

خانمها به دلیل خصوصیات روانی مایل نیستند برای معاینه ی پرده خود به پزشک مراجعه کنند و این در بسیاری از موارد موجب افسردگی و ناراحتی های روحی در آنها می گردد.پرده ی بکارت به شکلی است که خود شخص به تنهایی قادر به معاینه نیست و در مواردی که ناشیانه این عمل انجام گیرد موجب صدمه زدن به پرده خواهد شد.توصیه می شود که برای معاینه ی پرده بکارت خود به ماما و پزشک زنان مراجعه نمایید .18 سالگی سنی است که دختر جوان اولین چک آپ خودش را باید پیش یک پزشک یا ماما انجام بدهد.برای معاینه پرده بکارت باید لب های خارجی فرج را کاملا با انگشت شست و اشاره باز کنید و با استفاده از آینه پرده را معاینه کنید.اگر دوست یا آشنایی باشد راحتتر می شود پرده را معاینه کرد بدین ترتیب که شما با استفاده از انگشت های میانی و اشاره یک دست و انگشت شست و اشاره دست دیگرتان دو لب فرج را کاملا باز می کنید و دوست شما با استفاده از یک چراغ قوه نور را به آینه می تاباند تا نور به داخل مهبل منعکس شود.(عواقب ناشی از این معاینه شخصی توسط خود افراد متوجه ما نخواهد بود)

منبع iranhealers.com

 

Mr.abolfazl nazori بازدید : 223 دوشنبه 27 آبان 1392 نظرات (0)

 

 عوارض استمنا و استشها

 

خود ارضایی چیست؟

ارضا شدن به صورت غیر عادی بواسطه تحریک مجازی توسط عکس فیلم و یا شخصیت و انجام سکس خیالی در ذهن را خود ارضایی می نامند . یکی از بارز ترین مشکلات جوانان به خصوص در ایران به علنت نیاز میل جنسی و عدم دسترسی به جنس مخالف برای ارضا شدن این غریزه پدیده خود ارضایی میباشد این پدیده در زنان ۲۰ در صد بیش از آقایا ن میباشد اما ضررهای وارده بر جسم و روان مردان تا ۵۰ درصد بیش از زنان می باشد بر حسب لذت و امنیت خاطر و محیا بودن محیط و سهولت انجام این عمل اعتیاد به آن بسیار زیاد می باشد و ترک آن بسیار سخت هرگونه خارج شدن منی و انزال از آلت مردانگی بواسطه خود ارضایی باعث می شود تا انرژی زیادی از بدن به هدر رود خواب آلودگی ، احساس خستگی ، بی حوصلگی ، عدم تمرکز ذهن را می توان از مهمترین مشکلات روانی این عمل به شمار آورد .

 

راه درمان:

هیچ وقت به افرادی که به عمل خود ارضایی وابسته شده اند و بارها تصمیم گرفتند که دست به این عمل نزنند پیشنهاد ترک فوری نمی دهم چون عملی نیست این یک میل است ، این قوی ترین غریزه انسان است پس به آسانی نمی توان با آن مبارزه کرد افرادی را می شناختم که بیان می کردند روزانه سه یا حتی چهار مرتبه این عمل را انجام می دهند و امروز ترک کرده اند راه درمان احتیاج به صبر و مقاومت دارد اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که روزانه این عمل را انجام می دهید برای ترک پیشنهاد می کنم روشهای زیر را به کار گیرید.

۱) از تنها بودن خودداری کنید

۲) اگر با نگاه کردن به اندام جنس مخالف تحریک می شوید بلا فاصله روی خود را برگردانید

۳) ار دیدن عکس ، فیلم ، تصاویر و خواندن مظالب تحریک کننده بپرهیزید

۴) شما در یک ههته و یا حتی یک ماه نمی توانید این عادت را ترک کنید

۵) اگر روزانه یک بار این عمل را انجام می دهید در ابتدا به جای آنکه هر روز یک بار این کار را بکنید هر دوروز یکبار این عمل را انجام دهید پس از مدت ۱۰ روز بجای انجام این عمل هر دوروز یکبار آنرا به هر سه روز یک بار کاهش دهدید اینبار پس از مدت ۱۵ روز سه روز را به چهار روز و بعد از مدت ۳ هفته ۴ روز را به یک هفته برسانید به مراتب پس از مدت زمان حدود ۳ ماه از این روش می اتوانید به ترک کامل برسید

 

 

عوارض خود ارضایی

۱) عوارض روحی و روانی:

این عارضه هم در مردان و هم در زنان مشترک میباشد زمانی که شما شخصی را در ذهن خود تجسم می کنید و عمل سکس را بازسازی می کنید به مغز یک دستور مجازی می دهید در این صورت مغز هم به اندامها دستور مجازی خواهد داد بلافاصله حرکت خون به قسمتهای قابل تحریک شما زیاد می شود و در خاتمه که ارضا می شوید یک انرژی زیادی از شما بواسطه یک حرکت مجازی به هدر می رود به مراتب مغز به این پدیده عادت خواهد کرد و زمانی میرسد که شما فقط با ساختار مجازی ذهن خود تحریک می شوید و از حقیقت دور می شوید پس زندگی زناشویی شما به خطر خواهد افتاد، مغز شما قدرت تصمیم گیری خود را تا حدودی از دست خواهد داد دیر فکر می کنید ، زود خسته می شوید ، بی حوصله و عصبی ، گوشه گیر و خواب آلودگی رنجتان می دهد ، ضریب هوشی شما کاهش می یابد و در نتیجه توانایی مغز شما پایین می آید

۲) عوارض :

در آقایان:

بهم خوردن ریتم خواب ، کم حوصلگی ، عصبی شدن زود هنگام ، عدم تمرکز ، لاغری ، به هم خوردن ریتم ضربان قلب ، احساس ضعف و خواب آلودگی در طول شبانه روز ، عدم لذت از رابطه جنسی حقیقی ، کم شدن میزان اسپرم ها در صورت اعتیاد بیش از حد

در خانمها:

کم حوصلگی ، درد در ناحیه زیر دل بالای دستگاه تناسلی ، عدم لذت از رابطه جنسی ، عدم تمرکز ، خواب آلودگی و خستگی ، احساس ضعف جسمانی و کوفتگی در طول شبانه روز


 پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده ( tanzimekhanevadeh.com)

 

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 347
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 57
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 60
  • بازدید ماه : 29
  • بازدید سال : 1,793
  • بازدید کلی : 299,955