loading...
گوگولیها|مجله تفریحی خبری
Mr.abolfazl nazori بازدید : 83 پنجشنبه 07 آذر 1392 نظرات (0)

عوارض خطرناک قرص های ضد بارداری

 

عوارض خطرناک قرص های ضد بارداری

 

پژوهشگران در یک تحقیق جدید دریافته‌اند که زنانی که “قرص‌های ضد بارداری” به مدت بیش از ۳ سال استفاده کرده‌اند ۲ برابر بیشتر احتمال دارد که بیماری چشمی گلوکوم دچار شوند.

گفتنی است: بیماری گلوکوم یا آب سیاه، به دلیل مسدود شدن لوله‌های تخلیه کننده مایعات در چشم ایجاد می شود زیرا عدم تخلیه مایعات منجر به بالا رفتن فشار در چشم می‌شود.

بررسی ها نشان می‌دهند؛ این بیماری به تدریج باعث کاهش قدرت بینایی و در صورت عدم درمان کوری در فرد می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ تحقیقات هنوز بر روی پیدا کردن علت اصلی مصرف قرص‌های ضد بارداری و ایجاد بیماری گلوکوم در زنان ادامه دارد.

دانشمندان در حال حاضر درخواست کرده‌اند که زنانی که قرص‌های بارداری به مدت زیاد استفاده کرده‌اند مورد غربالگری تست بیماری گلوکوم برای مقابله با بیماری و پیشگیری از آن قرار بگیرند.

دانشمندان این نتایج را در بازه‌ی زمانی سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ از روی حدود ۳٫۴۰۶ داوطلب زن در رده سنی ۴۰ سال به بالا بدست آورده‌اند.

مطالعات قبلی نشان داده است؛ که هورمون‌ استروژن نقش مهمی در ایجاد بیماری گلوکو ایجاد می‌کند.

 

باتشکر از وبسایت تاپ ناز

 

Mr.abolfazl nazori بازدید : 101 چهارشنبه 06 آذر 1392 نظرات (0)
برنزه کردن زنان و عوارض آن +عکس

برنزه كردن چگونه مد شد؟

در گذشته رنگ پوست افراد، طبقه ی اجتماعي آنها را تعيين مي ‌كرد. سفيد پوست‌ها متعلق به طبقه ی بالاي اجتماع و سياه‌ پوست‌ها و رنگين‌ پوست‌ها جزء طبقه ی پايين و كارگر بودند. در يونان باستان و روم، زن‌ها براي اينكه سفيدتر و رنگ پريده‌تر به نظر برسند، صورتشان را با سرب رنگ مي ‌كردند، تا جايي كه حتي به اين خاطر مسموم مي ‌شدند!

در اواسط قرن دهم ميلادي هم از آرسنيك براي سفيد كردن صورت استفاده مي ‌شد كه آن هم نتايج مرگباري به دنبال داشت! در بريتانيا ملكه اليزابت و بانوان اشرافي از خانه خارج نمي‌ شدند تا چهره رنگ پريده ی خود را حفظ كنند! ولي اين وضعيت مدتي بعد عوض شد.

سال 1930 مدهاي جديد به تدريج جاي خود را بين خانم‌ها باز كرد. خانم كوكوكانل (از طراحان مد) در حين سفر از پاريس به كن براي شركت در يك فستيوال مد، به ‌طور تصادفي زير آفتاب برنزه شد و به زودي همه جاي دنيا، طرفداران مد دنبال اين بودند كه برنزه شوند.

سال 1970 گروه‌هاي مختلف از هر رده ی سني، خودشان را زير آفتاب كباب مي ‌كردند، بدون اينكه بدانندبرنزه شدن مي ‌تواند زمينه ‌ساز ابتلا به سرطان در 10 تا 20 سال بعدي عمرشان باشد.

سال 2005 ميزان سرطان پوست شديدا در حال افزايش است، ولي طرفداران خورشيد همچنان به برنزه كردن خود مشغول‌اند! لايه ی اوزن در سرتاسر كره ی زمين نازك ‌تر شده است و حفره‌هاي موجود در آن، كه تهديدي براي پوست به شمار مي ‌روند، همچنان در حال افزايش هستند.
هر كسی مختار است که با دانستن عواقب هر كاري، آن را انجام دهد، اما افرادي كه علاقه ‌مند به برنزه كردن هستند، باید بدانند كه در سال‌هاي آينده، حتي اگر به سرطان پوست دچار نشوند، نسبت به هم‌سن و سال هایشان پوست پيرتر و شكسته ‌تري خواهند داشت.
 
برنزه نكنيد

كساني كه شيفته ی برنزه شدن هستند، مثل سيگاري‌ها، هرچه از مضرات اشعه ی ماوراي بنفش بشنوند و بخوانند، باور نمي ‌كنند يا اگر هم باورشان شود، آن روز را دورتر از آن مي ‌بينند كه بخواهند از ترسش پا روي دلشان بگذارند و قيد تيره كردن پوستشان را بزنند.

اما پزشكان راجع به عوارض اشعه ی ماوراي بنفش خورشيد، با اطمينان‌تر از مضرات سيگار كشيدن حرف مي ‌زنند.یک متخصص پوست و مو بهترین و کم‌خطرترین روش برنزه شدن را مصرف کرم‌ها و اسپری‌های رنگ دانست که به صورت موقتی پوست را به رنگ دلخواه درمی‌آورد.

دکتر خلیل صداقت‌پیشه گفت: استفاده از سولاریوم و آفتاب به ترتیب میزان خطر، از روش‌های برنزه شدن است ولی استفاده از رنگ‌های موقتی آسیب‌های پوستی کمتری به همراه دارد.

وی ادامه داد: نور آفتاب، کلاژن‌های پوست را می‌سوزاند و باعث پیری زودرس پوست می‌شود. همچنین افزایش تیرگی پوست و به وجود آمدن لک‌ها در پوست به دنبال فعال شدن رنگدانه‌های پوست اتفاق می‌افتد و در افرادی که پوست اندام‌ خود را در معرض آفتاب قرار می‌دهند شایعتر است.

صداقت‌پیشه نور شدید آفتاب را در ساخت و سازهای پوستی موثر دانست و گفت: اشعه‌های مضر این نور به کروموزوم‌های سلول‌های پوستی آسیب وارد می‌کند و بر تقسیمات ژنتیکی تاثیر می‌گذارد و احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.

ی افزود: راه حفظ پوست بدن از این خطرات، پوشاندن در مقابل آفتاب و دور نگه داشتن از اشعه‌های مضر (UV) است؛ در صورتی که حجم پوستی که در معرض آفتاب است بیشتر شود، احتمال بروز این خطرات نیز بیشتر می‌شود.

وی در رابطه با استفاده از سولاریوم برای برنزه شدن پوست گفت: سولاریوم تمام نورهای مضر اشعه ماورای بنفش را فیلتر نمی‌کند و می‌تواند تمام آثار منفی نور آفتاب را به دنبال داشته باشد اما کمتر است.

این متخصص در این رابطه افزود: طول موج و شدت اشعه‌ها در سولاریوم قابل کنترل است، مدت آن نیز محدود است و قابلیت اندازه‌گیری دارد. بنابراین آسیب‌ کمتری نسبت به نورآفتاب وارد می‌کند.

صداقت‌ پیشه خاطرنشان کرد: سولاریوم و نور آفتاب هر دو برای سلامتی پوست و لایه محافظتی بدن مضر است و اگر کسی اصرار به تیرگی و برنزه شدن پوست خود دارد می‌تواند از کرم‌ها و داروهای برنزی استفاده کند اما در آن صورت نیز از حساسیت‌های پوستی نباید غافل شد.

 منبع اذر فان

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 347
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 57
  • آی پی امروز : 66
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 70
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 122
  • بازدید ماه : 91
  • بازدید سال : 1,855
  • بازدید کلی : 300,017