loading...
گوگولیها|مجله تفریحی خبری
Mr.abolfazl nazori بازدید : 100 چهارشنبه 20 آذر 1392 نظرات (0)

رئیس سازمان حج و زیارت از آغاز صدور روادید عمره مفرده خبر داد.

 

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: روز گذشته اولین روادید عمره ۹۳-۹۲ توسط کنسولگری عربستان در تهران صادر شده و بر این اساس بعد از ۱۲ سال عمره گزاران ایرانی در ماه صفر به  سرزمین وحی اعزام می شوند.

 

وی افزود: در مرحله اول ثبت نام متقاضیان عمره در کاروان ها اسناد ثبت نامی بانک ملت در سل ۸۷ با اولویت یک تا ۳۰۰  و اسناد قدیمی بانک ملی فراخوانده شدند، اما از آنجایی که ظرفیت کاروان های برخی استان ها تکمیل نشد مجوز فراخوان اولویت های تا ۴۰۰ نیز به این استان داده شد و حتی در برخی استان ها مثل تهران و اصفهان مجوز ثبت نام متقاضیان دارای اولویت تا ۶۰۰ نیز با توجه به ظرفیت خالی موجود در کاروان های استان مربوطه داده شده است.

 

رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه اولین گروه از عمره گزاران کشورمان دوم دیماه به سرزمین وحی اعزام می شوند، ادامه داد: امسال برای اولین بار بعد از ۱۲ سال عمره گزاران ایرانی در ماه صفر به سزمین وحی اعزام می شوند که جادارد از  وزارت حج عربستان و کنسولگری این کشور در ایران که با عمل نمودن به وعده ها‌یشان زمینه اعزام عمره گزاران را در زمان یاد شده فراهم نمودند، تقدیر نماییم.

 

مهندس اوحدی اضافه کرد: با هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری امسال برای اولین بار زمینه انتقال اسناد ثبت نامی عمره مفرده فراهم شد و دستورالعمل نقل و انتقال اسناد عمره به دفاتر حج و زیارت استان های کشور ابلاغ شد و بر اساس تصمیم و تشخیص کمیته هایی که در استان ها تشکیل می شود، افرادی که نمی توانند به این سفر معنوی اعزام شوند، می توانند اسناد خود را به دیگران انتقال دهند.

 

وی در خصوص ارز همراه زائران گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ۳۰۰ دلار ارز به عمره گزاران و ۲۰۰ دلار ارز با نرخ مبادله ای به زائران عتبات عالیات تعلق خواهد گرفت که زائران می توانند با مراجعه به شعب ارزی بانکهای ملی و ملت، برای تهیه ارز همراه خود اقدام نمایند.

 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کاهش ۶/۱۵ درصدی قیمت کاروان های عمره  بیان کرد: با مذاکره با شرکت های هواپیمایی ایران ایر و ماهان ۵ درصد در قیمت بلیط هواپیمای زائران کاهش داشته ایم و با تعامل خوبی که با هواپیمایی سعودی داشته ایم علی رغم درخواست افزایش قیمت بلیط توسط آنها، ۱۱ درصد کاهش قیمت در بلیط های شرکت هواپیمایی سعودی داشته ایم و در حوزه مسکن عمره گزاران تخفیفات لازم از طرف سعودی گرفته شده است.

 

مهندس اوحدی ادامه داد: سال گذشته حداقل قیمت کاروان های عمره ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان بود که این مقدار در عمره سالجاری به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافته است  و از طرفی کاهش قیمت کاروان های عمره همراه با افزایش کیفیت این کاروان ها بوده است.

 

وی اعلام کرد: برخی تصور می کنند کاهش هزینه سفر عمره مربوط به کاهش تعداد روزهای سفر از ۱۲ روز به ۱۰ روز است. حال اینکه ۶۵ درصد هزینه عمره مربوط به حمل و نقل زمینی و هوایی سفر  است و کاهش دو روز سفر فقط کسر مبلغ اسکان و تغذیه را در پی خواهد داشت.

 

مهندس اوحدی بیان کرد: نیمی از پروازهای عمره با دو شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی و ماهان  و نیمی دیگر با شرکت هواپیمایی سعودی انجام می گیرد که امیدواریم با مذاکره بتوانیم بخشی از سهمیه هواپیمایی سعودی را به دو شرکت هواپیمایی کشورمان اختصاص دهیم.

وی در انتها گفت: تخصیص سهمیه به عمره زوجهای جوان در شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری مطرح شده و برای تشویق مزدوجینی که اخیرا اقدام به ازدواج نموده اند، سهمیه ای به ایشان تعلق خواهد گرفت که البته میزان این سهمیه محدود است که تعداد آن بزودی اعلام خواهد شد.

 

گردآورنده : گوگولیها

Mr.abolfazl nazori بازدید : 332 جمعه 08 آذر 1392 نظرات (0)
تجاوز امام جماعت همجنس باز در مسجد به یک نوجوان

مقامات سعودی در منطقه السامر یک نوجوان را از چنگال امام جماعت یکی از مساجد عربستان سعودی نجات دادند، این فرد عادت کرده بود در داخل مسجد یا در منزل مسکونی خود که در یکی از خیابانهای شمال جده واقع شده بود، به این نوجوان تجاوز کند. بعد از بازداشت این فرد مقادیر زیادی حشیش نیز از وی ضبط شد.

وی با سرپوش دین اقدام به ترویج استفاده از مواد مخدر و فروش مواد در مسجد یا داخل منزل خود می‌کرد.

بنا بر اعلام سایت خبری سبق، مقامات مربوطه شکایتی از یکی از جوانان سعودی دریافت کردند تا وی را از دست یک امام جماعت در مسجدی در شمال جده نجات دهند. این نوجوان بارها از سوی این امام جماعت در داخل مسجد و محل اقامت وی مورد تجاوز قرار گرفته بود و کار به جایی رسیده بود که زندگی را بر این جوان تنگ کرده بود، به همین علت جوان سعودی به نیروهای امنیتی پناه برد.

منابع مطلع اعلام کردند با این شکایت نیروهای سعودی برای وی کمین گذاشته و علاوه بر بازداشت وی مقادیر قابل توجهی حشیش در داخل منزل و خودروی وی کشف کردند.

این منابع تصریح کردند که به نامه هایی نیز دست یافته‌اند که وی در آنها به تبلیغ استفاده از مواد مخدر به مخاطبان خود اقدام کرده است، این شیخ وهابی حتی مشتریان خود را به مسجد می‌کشاند و در آنجا اقدام به تحویل مواد به آنها می کرد.

منبع : پرشین وی

 

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 347
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 57
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 92
  • بازدید ماه : 61
  • بازدید سال : 1,825
  • بازدید کلی : 299,987